کسب و کار, مقالات

آیا شما هم در تله‌ی دوره‌های کوتاه مدت افتاده‌اید؟

آیا تا به حال دوره‌ی آموزشی و مهارتی را گذرانده‌اید و در پایان دوره یا زمانی که تصمیم به شروع کار در آن حوزه داشتید، متوجه شوید که بسیاری از موضوعات برای شما تازگی دارد و شما آمادگی روبرویی با چالش‌های مربوطه و همچنین راه‌حلی برای مواجه با آنها را ندارید؟

 

افراد زیادی در دوره‌‌ی تخصصی رنگ و لایت و تراپی موی من ثبت نام می‌کنند که قبلا این دوره‌ را در آموزشگاه‌ها یا سالن‌های زیبایی یا سمینارهای دیگر، گذرانده‌اند!

عجیب است، نه؟!

یکی از گله و شکایت‌هایی که آن افراد داشتند این بود که دوره یا سمیناری که در آن شرکت کرده بودند، در چند جلسه محدود و زمان کوتاه، مهارت را به آنها آموزش داده بود و جالب اینجاست که آنها بخاطر صحبت‌ها و وعده و وعیدهای مربی خود، در آن مدت کوتاه تصور می‌کردند تبدیل به یک متخصص حرفه‌ای در حوزه‌ی رنگ و لایت (یا تراپی مو) شده‌اند و حالا به راحتی می‌توانند به اصطلاح پول پارو کنند!!!

 

ولی بعد ازپایان دوره و زمان ورود به بازار کار، متوجه پوچ و واهی بودن آن ادعاها شدند و متوجه شدند که در زمان کار با هزاران چالش روبرو هستند که هیچ ایده‌ای برای مواجه با آنها ندارند و نه تنها بعد یک دوره کوتاه پولدار نشده‌اند بلکه عملا پول و زمانشان هدر رفته و بدتر از آن، همان چند نفری هم که برایشان کار انجام داده‌اند ناراضی بودند و دیگر سراغی از آنها نمی‌گیرند!

بعضی از افراد در این مرحله بسیار ناامید شده و حتی از ورود به حوزه‌ی رنگ و لایت منصرف می‌شوند ولی بعضی دیگر به فکر یادگیری دوباره و درست و اصولی می‌افتادند.

اینجا بود که به من مراجعه می‌کردند تا به دور از وعد و وعیدهای پوچ و واهی، این‌بار واقعا مهارت در حوزه‌ی آرایش و پیرایش را یاد بگیرند و به صورت حرفه‌ای وارد بازار کار شوند و به راحتی کسب درآمدی بالا داشته باشند.

 

همه‌ی ما می‌دانیم یادگیری مهارت، خوردن یک قرص جادویی نیست که آنی ما را از صفر مطلق به ۱۰۰ برساند.

اگر اینگونه بود همه‌ی ما یک رونالدو، یانی یا انیشتن بودیم!

 

هنرجویان من، در زمان گذراندن دوره، اذعان می‌کردند که موضوعاتی که از من یاد می‌گیرند را از هیچ مربی و آرایشگری که تا به حال پیش آنها دوره گذرانده‌ بودند، نشنیده‌اند و حتی کوچکترین اشاره‌ای به اهمیت آن موضوع در طول دوره نشده است.

 

و همچنین در طول دوره، تازه به درک درستی از کار خود می‌رسیدند و بعد از گذراندن دوره و انجام تمریناتی که به آنها می‌دادم، خیلی زود به اعتماد به نفس واقعی (نه کاذب) ‌می‌رسیدند و کم کم ولی به صورت صعودی به درآمد دلخواه خود دست پیدا کردند.

 

حال اصول کار خود را می‌دانستند و با توجه به درک عمیقی که راجع به فرایند کاری خود داشتند، با خیال راحت از پس هر کاری در حوزه‌ی کاری خودشان بر‌می‌آمدند.

 

من (رخشا غلامی) در دوره‌ی تخصصی رنگ و لایت خود، به طور کامل و اصولی تمامی مباحث و نکات مربوط به حوزه‌ی رنگ و لایت را بیان کرده‌ام و تجارب خود از سالها کار برای مشتری را در اختیار شما قرار داده‌ام.

یقین دارم آموزش‌های این دوره به شما کمک می‌کند یک متخصص رنگ ولایت حرفه‌ای شوید و با اطمینان خاطر به مهارت کسب شده، وارد بازار کار شده و درآمد دلخواه خود را کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید