کسب و کار, مقالات

شما با چه سرعتی یاد می‌گیرید؟

تا به حال شده در یک دوره آموزشی شرکت کرده باشید و متوجه شوید که هم‌دوره‌‌ایهای شما با سرعت بالا تمام مهارت‌ها و آموزش‌ها را یاد می‌گیرند ولی شما هنوز اولین و ساده‌ترین مهارت آموزش داده شده را یاد نگرفته‌اید؟

در آن زمان چه حسی را تجربه کردید؟

احتمالا احساس شما نسبت به خودتان و آموزشهای داده شده خیلی خوب نبوده.

ولی باید بدانیم که هر فردی به طور متفاوت از دیگری و با سرعتی متفاوت یاد می‌گیرید.

یکی با تکرار مطالب.

یکی با انجام عملی هر آنچه یاد گرفته.

یکی شنیداریست و دیگری دیداری.

یکی اگر خودش مطلب را بخواند یاد می‌گیرد و دیگری اگر برایش مطلب توضیح داده شود.

یکی روند یادگیری‌اش آهسته است و دیگری سریع.

اول باید بدانیم هیچ کدام بر دیگری اولویتی ندارد و فقط روش‌های هر فرد با فرد دیگر متمایز است ولی موضوعی که اینجا مطرح است این است که وقتی شما در دوره‌ای شرکت می‌کنید، آیا استاد یا مربی شما به تمایز شرکت کننده‌های دوره توجه می‌کند؟

با چه سرعتی آموزش‌ها داده می‌شود؟

به چه روشی؟

اجازه دهید از تجربه‌ی خود در حوزه‌ی آموزش رنگ و لایت بگویم.

هنرجویانی داشتم که قبلا در دوره‌های تخصصی رنگ و لایت شرکت کرده بودند ولی بعد از پایان دوره متوجه شدند مهارت لازم را کسب نکرده‌اند چون قادر به انجام کارها به طوری که نتیجه‌ی مطلوب به همراه داشته باشد، نبودند.

آنها متوجه شدند، شرکت در دوره‌‌های کوتاه مدت یا سمینارهای زیبایی که با صرف هزینه‌ی بسیار بالایی هم همراه بود، تنها یک تبلیغ واهی بوده و فقط پولشان را از دست داده‌اند و مربی بدون توجه به روند یادگیری آنها، فقط به صورت تئوری و عملی خیلی سریع مطالب را عنوان کرده و کوچکترین اهمیتی به یادگیری آنها نداده است.

حتی بعضی از آنها اذعان می‌کردند که در دوره‌هایی بودند که به صورت گروهی بر روی موی فردی، آموزش‌های گفته شده را انجام دادند و نتیجه هم بسیار مطلوب  بوده (رنگ و لایتی سالم و زیبا و خوش رنگ)  و مربی در آن دوره بسیار از استعداد و توانایی آنها تعریف و تمجید کرده و آنها به این اعتماد به نفس رسیده‌اند که من می‌توانم خیلی راحت و سریع یاد بگیرم و نتیجه‌ی کارم هم بسیار فوق‌العاده است ولی وقتی خود به تنهایی شروع به کار کرده‌اند متوجه شدند آن اعتماد به نفس دادن فقط جنبه‌ی تبلیغاتی داشته و واقعا درون آنها وجود ندارد!

متاسفم که انقدر صریح این تجارب تلخ را عنوان می‌کنم.

شاید شما هم چنین تجربیات تلخی را داشته باشید ولی عنوان کردن من و در اختیار گذاشتن این تجربیات مطمئنا به افراد کمک می‌کند که دیگر گول تبلیغات‌ زودگذر را نخورند و نه پولشان را از دست بدهند نه از راهی که با عشق در آن قدم گذاشته‌اند، خیلی زود ناامید شوند.

در دوره‌ی آموزشی رنگ و لایت من (رخشا غلامی) تلاش شده، مطالب و مهارت‌‌های آموزشی به صورتی ارائه گردد که هر فردی با هر نوع و مدل و سرعت یادگیری از آن بهره‌وری لازم و کافی را داشته باشد و با انجام تمرینات آن، به مهارت لازم دست پیدا کند و با اعتماد به نفس واقعی وارد بازار کار شود و علاوه بر کسب درآمد از زیبایی که در دنیا خلق می‌کند، از دریافت احساس رضایت مشتریانش نیز لذت ببرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید