سلامت مو, کسب و کار, مقالات

آیا موی شما تا آن حدی که دوست دارید، روشن می‌شود؟

به این سوالات توجه کنید:

من میخوام موهام روشن روشن بشه، به نظر شما شدنیه ؟

موهای منم تا این حد روشن میشه؟ (عکس یک موی بسیار روشن را نشان می‌دهد.)

من رنگ یخی رو برای مو خیلی دوست دارم. به نظر شما روی موهای من این رنگ درمیاد؟

 

اینها یکسری سوالاتی‌ست که در طول سال‌های کارم از من پرسیده شده است.
در این متن می‌خواهم به شما کمک کنم که خودتان به راحتی جواب سوالاتان را بدهید.

  • اگر رنگ موهای شما طبیعی‌ست و تار موهای شما در حال حاضر رنگ نشده است.
  • اگر رنگ طبیعی موهای شما خیلی تیره نیست.
  • اگر تار موهای شما نازک است.
  • اگر موهای شما رنگ شده ولی رنگ فعلی آن روشن است. (یعنی با رنگ روشن موهایتان رنگ شده).
  • اگر موهای شما علاوه بر مواردی که گفته شد، سالم است.
  • اگر شما داروی خاصی مصرف نمی‌کنید که روی هورمون‌های شما تاثیر بگذارد.

به احتمال زیاد موهای شما بعد از دکلره به پایه‌ی رنگی مورد نظر می‌رسد و شما می‌توانید رنگ روشن دلخواهتان را روی موهایتان داشته باشید.

  • ولی اگر موهای شما رنگ شده است، مخصوصا رنگ‌های تیره یا رنگ‌های گرم (مثل بادمجانیِ، شرابی، آلبالویی، ماهاگونی) به احتمال زیاد موهای شما در یک مرحله دکلره به پایه بالا نمی‌رسد و در نتیجه رنگ دلخواه شما که بسیار روشن است با حفظ سلامت موهایتان به دست نمی‌آید.
    در اینجا تاکید می‌کنم که سلامت موها بسیار مهم است و بر رنگ مو اولویت دارد . اگر ما در یک مرحله بخواهیم یک موی رنگ شده تیره را به یک موی بسیار روشن برسانیم، سلامت مو بسیار در معرض آسیب قرار می‌گیرد و ممکن است سلامت مو از بین برود.
  • اگر ضخامت تار موهای بسیار زیاد است یا رنگ طبیعی موهای شما بسیار تیره است، باز هم ممکن است در یک مرحله دکلره، موهای شما به بالاترین پایه و روشنترین حالت رنگ مو درنیاید.
  • اگر موهای شما با رنگ گیاهی یا حنا رنگ شده باشد، باز هم احتمال رسیدن مو به روشنترین حالتش با حفظ سلامت مو، در یک مرحله دکلره بسیار کم است.
  • اگر موهای شما خشک و شکننده یا آسیب دیده‌ است نباید با علمیات شیمیایی قوی (دکلره کردن با مواد بسیار قوی) آن را در معرض آسیب بیشتر قرار داد، در نتیجه ممکن است موهای شما قبل از کار روشن کردن و رسیدن به رنگ‌موی دلخواهتان، نیاز به تراپی و درمان داشته باشد. پس برای روشن کردن موهایتان عجله نکنید!
  • اگر دارویی هورمونی مصرف می‌کنید، احتمال اینکه بر روی پروسه‌ی روشن شدن موهایتان تاثیر منفی بگذارد بالاست. پس انتظار رنگ‌موی روشن را نداشته باشید و در صورت مصرف دارویی خاص حتما به آرایشگر خود قبل از شروع کار اطلاع دهید.

پس شما با کمی بررسی موهای خود، به راحتی می‌توانید متوجه شوید که آیا موهای شما در یک مرحله دکلره می‌تواند به موهای خیلی روشن تبدیل شود یا نه.

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که در زمان مراجعه به متخصص حرفه‌ای رنگ و لایت به مشاوره‌ی تخصصی که فرد به شما می‌دهد اطمینان کنید و اگر وی به شما با ذکر دلایل گفت که موهای شما به رنگ روشن دلخواهتان نمی‌رسد به وی اطمینان کنید.

بدانید که هر متخصص حرفه‌ای رنگ و لایت می‌خواهد با حفظ سلامت موهای شما، رنگ دلخواهتان را بر روی موهایتان ایجاد کند، ولی اگر به شما می‌گوید که رنگ روشن دلخواهتان شدنی نیست حتما شدنی نیست.

 

من در دوره‌ی تخصصی رنگ و لایت خود، به بررسی انواع موها و مواد مصرفی و تکنیک‌های مناسب برای هر مو پرداخته‌ام. اگر شما به حوزه‌ی رنگ و لایت علاقه دارید می‌توانید با تهیه دوره از سایت rakhshagholami.com وارد این دنیای پر از رنگ و زیبایی شوید و علاوه بر خلق زیبایی، درآمدی بالا نیز داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید