نوشته‌های من

A.J Hoge

آموزش زبان انگلیسی به روش زبان مادری - A.J Hoge

تقریباً یک سال پیش برای من یک اتفاق ناگواری سر ندانستن زبان انگلیسی و البته، اعتماد به نفس نداشتن برای صحبت کردن به زبان انگلسی، رخ داد!

اتفاق بسیار ساده‌ای بود ولی برای من بسیار تلخ و ناگوار بود و عوارض سنگین و ادامه‌دار زیادی برای من داشت که هر بار یادم می‌افتد برای قرار گرفتن در چنین شرایطی و قضاوت‌های بعدش، اشک در چشمانم جمع می‌شود و قلبم فشرده!!

درست است که اتفاق بسیار ساده ولی بسیار تلخی بود، ولی یک جنبه‌ی بسیار خوب داشت که من بیشتر زمان‌ها به آن دامن می‌زنم و به آن وجه ماجرا بها می‌دهم.

آن اتفاق باعث شد که من یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنم.

از ساده‌ترین و در دسترسترین راهی که پیش پایم بود، استقبال کردم و از فردای روزی که برگشتم ایران، یادگیری زبان انگلیسی به روش نصرت که به صورت مکالمه بود و با اکسنت آمریکایی را شروع کردم.

دو بار و نیم با این متد پیش رفتم یعنی تقریباً به مدت ۸-۹ ماه پشت سر هم.

اواخر همین دوران بود که تحولی در زندگی من رخ داد و بخشی از زمان روز من آزاد شد و به پیشنهاد دوست عزیزی، شروع کردم در آن زمان‌های آزاد، سریال فرندز را با زیرنویس فارسی دیدن.

جریان بسیار هیجان انگیزی بود، مخصوصاً‌ برای من که مدت‌ها بود هیچ فیلم و سریالی را نمی‌دیدم و کلاً فقط تعریف فرندز را شنیده بودم و برایم کاملاً همه چیز تازگی داشت.

روحیه‌ام بسیار بهتر شد و هر روز حداقل چند باری می‌خندیدم و البته دائم زبان انگلیسی در زندگیم جاری بود.

بعد از آن هم شروع کردم به دیدن سریال فرندز با زیرنویس انگلیسی.

همزمان با آن، باز از طریق همان دوست عزیزم، با اپلیکشن 6mins آشنا شدم که به من بسیار کمک می‌کرد در هر زمانی که بخواهم، محیطم را انگلیسی کنم ولی خب لهجه گوینده‌هایش بریتیش است ولی از آن هم بسیار استقبال می‌کنم و باعث می‌شود شنوایی و گوشم با گویش‌های مختلف آشنا شود.

بعد از این جریانات، حدود یک ماه و نیمی در در و دیوار بودم در حوزه‌ی یادگیری زبان انگلیسی!

ولی الان چند وقتی‌ست که دوباره یادگیری زبان را شروع کردم با متد آدم دوست داشتنی به اسم  A.J Hoge.

روش آموزشی بسیار دوست داشتنی دارند و شما کاملاً احساس می‌کنید استاد و مربی‌تان پیش شماست و باهم درس را جلو می‌برید.

راستش خیلی وقت (در حد سال‌ها منظورم است) که این درس‌ها را در لپ‌تاپ و هاردم داشتم ولی هیچ وقت برایش زمان نمی‌گذاشتم یا حتی حالت بیگینرش هم برایم سنگین بود!

ولی الان هر شب باهم حداقل نیم ساعت زبان می‌خوانیم و من در دلم از او تشکر می‌کنم و مطمئنم او هم از اینکه من هر روز پیشرفت می‌کنم در دلش از من راضیست! 😂

در سریال فرندز، یک قسمتی است که جویی برای بازی در فیلمی نیاز است زبان فرانسوی بداند و فیبی در حال تلاش است که با اون کار کند و به او آموزش دهد.

ولی بالاخره فیبی می‌بیند تلاش‌هایش نتیجه‌ای ندارد و جویی را به حال خودش رها می‌کند و جویی شروع می‌کند خودآموز با کاست آموزشی، زبان فرانسوی را یاد گرفتن و همراه گوینده تکرار کردن.

هر بار که جویی کلمه‌ای را بعد گوینده می‌گوید و مطمئناً هم اشتباه است، گوینده در نوار کاست می‌گوید آفرین، خیلی خوب بود و جویی ذوق می‌کند و فکر می‌کند که کارش را درست انجام داده!! 😂

گاهی که خودم همراه A.J Hoge  زبان می‌خوانم یاد این صحنه مییوفتم و می‌خندم!😅😂

حالا جدا از شوخی، با اینکه اپلیکشن‌های بسیاری در حوزه‌ی یادگیری زبان آمده و من گاهی بعضی از آنها را امتحان کردم (مخصوصاً آنهایی که اگر اشتباه بگویی، به تو گوشزد می‌کنند) با این حال نتوانستم با آنها ارتباط برقرار کنم و در حال حاضر همین متد آموزشی را بیشتر از هر متد دیگری می‌پسندم.

برای من خودآموز یاد گرفتن و مخصوصاً یادگیری بدون رفت و آمد به کلاس شیرین‌تر و لذتبخش‌تر است و حس آزادی بیشتری به من می‌دهد.

در آخر بگویم که دوست عزیز دیگری که او هم زبان انگلیسی‌اش مانند زبان مادری خوب است، به من پیشنهاد دادند که با خودم با صدای بلند انگلیسی صحبت کنم یا به زبان انگلیسی فکر کنم.

گاهی این کار را هم انجام می‌دهم ولی خیلی نه ولی می‌دانم بسیار تاثیرگذار است و آخرین راهیست که شما مکالمه‌تان خوب می‌شود و اعتماد به نفس صحبت کردن پیدا می‌کنید.

و از هر دوستی که زبانش خوب است می‌پرسم، می‌گوید:

باید حرف بزنی

یکم حرف بزنی راه مییوفتی…

به امید آن روز ❤️

در اینجا راجع به بخشی از تجربه‌ام از دیدن سریال فرندز نوشتم.

و اینجا راجع به اپلیکشن 6minute English کمی توضیح دادم.

دیدگاهتان را بنویسید